sobota, 29 marca 2014

Symbole senne - CZARNA MACIORA

Maciora, dla nieogarniętych w tematyce nierogacizny, to samica świni. Nawiedziła mnie we śnie kobieta z czarną maciorą. To mi dało do myślenia i postanowiłam zająć się tym symbolem. 
Pierwsze, co znalazłam to legendę o Secie, który używając postaci czarnej świni zmylił bogów, i podstępem zaatakował Horusa, wydłubując mu oko. Za co świnia w rejonach egipskich stała się zwierzęciem nieczystym. Jak widać kolor świni ma znaczenie, bo czerń wskazuje na jej niecne sprawki. Istnieją również legendy o wielkiej czarnej świni, która plądrowała wioskę i chowała się w morzu, a potem wracała i zaczynała rozróbę od nowa,  póki nie została zabita, a i wtedy dotkniecie brodawek na jej grzbiecie zabijało, więc nie można jej było nawet przerobić na schabowe.
Generalnie kiedy we śnie drzwi otworzyła mi kobieta z czarną maciorą, zadbaną i czystą, aż lśniącą, na smyczy, uznałam, że to ostrzeżenie.  Często sen przedstawia kogoś z jego zwierzęciem totemicznym,  przedstawiającym jego naturę. Oznaczałoby to, że kobieta knuje jakieś świństwo, i że najprawdopodobniej mam do czynienia z siłą nieczystą. Siła nieczysta wskazuje na zaangażowanie podświadomości, gdyż świadomość zwykle przypisuje sobie światło, zostawiając koleżance podziemia i mrok.  Tak więc przekaz jak do tej pory jest jasny, podświadomość coś knuje. Jak się potem okazało, kobieta poszczuła mnie upiorami z krypty, wbrew moim wyraźnym protestom. Tak więc  miałam rację co do prosiaka.
Poza tym maciora jest symbolem płodności, a ta w dodatku miała prosiaczki. Świnie były składane w ofierze bogini Demeter, często ponoć wrzucane żywcem do jamy. Nie żebym się rozmnażała ostatnio, ale płodność dla podświadomości to również tworzenie. Każde nasze dzieło jest naszym dzieckiem. Wszystko co stworzą nasze ręce i wymyśli nasz umysł. Jednym słowem symbol wyraźnie kieruje nas na problem kreatywności. Być może powinnam częściej coś pisać, albo rysować, może znów przemalować mieszkanie, albo dokończyć sweter na drutach. Dla osoby mającej perspektywy rozrodcze, maciora z prosiętami może stanowić znak, że jest się w ciąży. Jednak nie sądzę, żeby była wtedy czarna.
Dodatkowo ważna lekcja , czarna świnia miała białe prosięta, co oznacza, że z przykrych korzeni mogą wyrosnąć korzystne efekty. Nawet te wypuszczone na mnie upiory mogą coś dobrego dla mnie zrobić w dłuższym rozrachunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz